Poradnik Handlowca
"Poradnik Handlowca" jest miesięcznikiem ogólnopolskim (bezpłatnym) wydawanym w nakładzie 70.000 egzemplarzy. Posiada wyraźnie określoną grupę dotarcia i trafia bezpośrednio do zdefiniowanej grupy odbiorców - sieci handlowych, sklepów i hurtowni oraz producentów branży FMCG. Dystrybucja odbywa się w obiegu zamkniętym bezpośrednio do placówek handlowych branży FMCG na podstawie bazy doręczeń (około 70%), a pozostała ilość egzemplarzy (około 30%) dystrybuowana jest w czterech sieciach FMCG typu cash and carry, obejmujących cały obszar kraju, do detalistów tej branży. Nakład i dystrybucja pisma są monitorowane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Zasady perfekcyjnej dystrybucji "Poradnika Handlowca" zyskały pozytywną opinię z dnia 07.09.2006 jednej z najbardziej uznanych kancelarii prawnych w Europie Środkowo-Wschodniej "SOŁTYSIŃSKI, KAWECKI & SZLĘZAK" (najlepsza kancelaria w Europie Środkowo-Wschodniej wg Leaders' League z dnia 14.06.2012). Opinia ta pozwala nam na zamieszczanie informacji dla celów handlowych, których publikacja i rozpowszechnianie zostały prawnie dopuszczone w świetle ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.
"Poradnik Handlowca" jest wieloletnim liderem badań czytelnictwa prasy branżowej w Polsce w najważniejszych kategoriach: dotarcie, znajomość i czytelnictwo. Wyniki aktualnych badań Trade Readership Monitor - 2022/2023 przeprowadzonych przez światowego potentata wśród instytutów badawczych firmę KANTAR, potwierdzają pozycję "Poradnika Handlowca”, jako lidera rynku prasy handlowej branży FMCG, ponadto respondenci badania wskazują "Poradnik Handlowca" jako najbardziej wiarygodny i opiniotwórczy tytuł.
Miesięcznik wydawany jest nieprzerwanie już 31. rok, a "sygnalny" numer pisma ukazał się w październiku 1993. Od 1994 r. ukazuje się regularnie zawsze 12 razy w roku.
Zarówno czytelnicy, jak i reklamodawcy podkreślają poradniczy charakter miesięcznika i wysoki poziom edytorski. Zespół redakcyjny współpracuje z analitykami rynku FMCG, naukowcami, prawnikami, dbając o rzetelność raportów rynkowych, tekstów dziennikarskich i porad prawnych.
http://www.poradnikhandlowca.com.pl